Aleksandra Hoffmann
psycholożka, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju, certyfikowana diagnostka ADOS-2
Pracuję jako psycholożka prowadząc indywidualne zajęcia terapeutyczne z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi w wieku od kilku miesięcy do siedmiu lat. Ponadto zajmuję się diagnozą psychologiczną, szczególnie diagnozą w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu. W swojej pracy opieram się na doświadczeniu zebranym w ciągu kilku lat pracy zawodowej a także czerpiąc wiedzę ze szkoleń oraz specjalistycznej literatury.
Prywatnie jestem żoną i mamą Jeremiego i Łucji.
Wykształcenie:
Ukończyłam 5-letnie studia na kierunku psychologia na Uniwersytecie Wrocławskim, a także podyplomowo przygotowanie pedagogiczne oraz wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
Poszerzam swoją wiedzę biorąc udział w szkoleniach, warsztatach oraz konferencjach. Za najważniejsze uważam:
– Wykorzystanie ADOS-2 w badaniach klinicznych (I. Chojnicka)
– Kurs I stopnia metody ESDM (J. Kwasiborska-Dudek)
– Stosowanie i interpretacja Zestawu Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu ASRS (PTP)
– Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka (SYNAPSIS)
– Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem (SYNAPSIS)
– Terapia Behawioralna w Teorii i Praktyce – Kurs 3-modułowy (Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej)
– Trening Umiejętności Społecznych (Fundacja Pomoc Autyzm)
Doświadczenie:
Obecnie pracuję w punkcie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Zdobywałam również doświadczenie pracując w przedszkolu oraz w szkole podstawowej prowadząc indywidualne zajęcia terapeutyczne. Kilkukrotnie uczestniczyłam w badaniach prowadzonych przez Pracownie Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie w charakterze normalizatora. Brałam również udział w projekcie „Latająca Poradnia – online” organizowanym przez Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą (ORPEG) konsultując dzieci z różnymi trudnościami rozwojowymi oraz emocjonalnymi a także wspierając ich rodziców.
Katarzyna Pajdzik
neurologopeda, certyfikowana diagnostka ADOS-2
Na co dzień pracuję jako neurologopeda, prowadząc diagnozę i terapię dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, przede wszystkim ze spektrum autyzmu, a także dzieci z afazją, niedosłuchem, zespołami genetycznymi, mózgowym porażeniem dziecięcym oraz niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną. Pod moją opieką znajdują się dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i wadami wymowy. Konsultuję także niemowlęta i wspieram ich rodziców podczas trudności w karmieniu maluszka.
Prywatnie jestem żoną oraz mamą Mileny i Laury.
Wykształcenie:
Ukończyłam 5-letnie studia na kierunku filologia polska, specjalność- logopedia na Uniwersytecie Pedagogicznym W Krakowie, a także podyplomowo neurologopedię.
Stale poszerzam swoją wiedzę, biorąc udział w szkoleniach, warsztatach i konferencjach. Za najcenniejsze uważam:
– Wykorzystanie ADOS-2 w badaniach klinicznych (I. Chojnicka)
– Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem (Synapsis)
– Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji? (Synapsis)
– Kurs I stopnia metody ESDM (J. Kwasiborska-Dudek)
– Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem (Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej)
– Trening Umiejętności Społecznych (W. Wrzesińska)
– Trzymodułowe warsztaty neurologopedyczne:
1. Dziecięca neurologopedia kliniczna w świetle współczesnej wiedzy neurofizjologicznej (A. Łada)
2. Żywienie terapeutyczne niemowląt z obciążonym wywiadem neurologopedycznym – koncepcja neurofizjologiczna (A. Łada)
3. Diagnoza i terapia pacjentów ze znacznymi i głębokimi zaburzeniami funkcji oralnych (A. Łada)
– Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych (A. Regner)
– Zaburzenia ustno-motoryczne: diagnoza i tworzenie programu terapii. Trzyczęściowy plan interwencji w Terapii Pozycji Oralnej (R. Roy Hill)
Doświadczenie:
Obecnie pracuję w punkcie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Wcześniej zdobywałam doświadczenie, prowadząc terapię uczniów ośrodka rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczego, a także konsultując dzieci i młodzież na turnusie dla osób z niedosłuchem. W 2020 roku brałam udział w projekcje „Latająca Poradnia – online” organizowanym przez Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji Za Granicą (ORPEG), konsultując dzieci z różnymi trudnościami w rozwoju mowy i języka, a także wspierając ich rodziców i nauczycieli.